onsdag 6 januari 2010

Travel bugs

Jaha, då är äventyret igång då. Det 3 kolli stora flyttlasset har gått från Örebro, mot London och något helt nytt och obekant. Allt har gått väldigt fort, jag bestämde mig ju egentligen i början av november att detta verkligen skulle ske. Det har dock känts väldigt lätt allting efter att jag tog beslutet att göra något annat ett tag. Alla har liksom bara flytit på... förutom att jag hade den otroligt turen att med hjälp av en bekant få hjälp med jobb och boende, så gick det även väldigt lätt att hyra ut lägenheten i andra hand, tjänstledigt från jobbet, bilen ulånad..ja, det är tusen och en småsaker som bara "löst" sig..vilka alla för sig hade kunna innebära både huvudbry och verkliga problem. Det är skönt när någonting bara händer..faller på plats av sig själv..man hinner inte ens med att analysera sönder det. :) Jag har även haft en underbar tid i och med att jag fick flytta in med två hjärtevänner och vara "källargubbe" under en månad - en härlig månad som jag aldrig kommer glömma eftersom även den kändes SÅÅ bra. Tack vare ett långt jullov (lärare vet ni) så har jag har även fått möjlighet att umgås lite mer med fler personer som betyder mycket för mig.. den underbara Famljen Blond på Brickeberget, Slowhand, Frosty McBeard..för att nämna några. Jo, så det har liksom varit toppen allt...fram tills idag. Resfebern slog till när jag vaknade, kändes helt plötsligt väldigt konstigt att åka ifrån allting som jag trivs så bra med. Det är klart att man som 33-åring inte förevigt kan vara en jullovande inneboende i en småbarnsfamilj..men för en stund önskade jag att jag kunde fortsätta en liten stund till åtminstone..

Nu är jag iallafall ivägflugen, dock inte än på en pittoresk pub i utkanten av London..tvåbäddars svit på Radisson iväntan på ersättningsflyget - efter två inställda flyg..en jämrans massa vänta..ombokningar och diverse bagagetrassel.. Fast det är klart..en minibarcarlsberg och påse Gott & Blandat senare så måste jag ju säga att jag mått sämre. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar